December 15, 2011

Review My Foundation & Compact Powder

memandangkan nuffnang aku tak abeh² dgn keyword tu ... makanyer terus rase nak buat review pasal foundation n compact powder yg aku pakai :)

foundation :
#pic source

rasenyer dah few years jugaq lah aku stick dgn foundation sendayu tinggi ni ... mmg sesuai sgt dgn kulit muka aku ... tak b'minyak, tak mengelapkan kulit, full coverage (tutup cela), tahan lama, n paling penting ade sunblock ... foundation  ni ade 2 pilihan kaler, soft n natural ... aku pakai yg soft :)

compact powder :
#pic source

kulit muke aku ni mmg payah nau nak ngam dgn mane² compact powder ... ade je yg tak kene ... tapi lepas try magic bb powder foundation ni, mmg rase tanak tukar yg lain lagi dah ... sblm ni aku pakai yg silky girl lightening pressed powder, yg body die kaler puteh tu ... ok jugaq ... tp magic bb ni lagi "MAGIC" rasenyer kat muke aku, hik3~~


1. picture sebelum
2. lepas dah letak sendayu tinggi foundation
3. lepas dah sapu magic bb powder foundation
4. picture selepas (with mascara, eyeliner n lipgloss)

camni lah gayanyer aku mekap everyday ... takde concealer, takde eyeshadow, takde bentukkan kening n takde bentukkan tulang hidung (sbb semua ni aku tak reti, cisss...!) ... blusher pon kalau rajen, aku pakai lah sikit :P

p/s : sila maafkan quality picture drpd camera henfon tu ye! pencahayaan pon ntah pape ... haish~ kisah pulak aku!

~~ thanks 4 reading tis \(^_^)/

13 Criticism:

nuyui a.k.a miss YUI said...

brape rm st tu kak??

Liyana Zahim said...

Sy pkai maybeline liquid foundation.. Tp cam tak elok je.. Sume da try foundation2 ni.. Pnh pkai mustika ratu lagi tau? Murah je RM4.. Wakakaka.. Yg maybeline tu mahal boleh pengsan kalo jns pkai mekap setiap masa.. Tatau nk pkai ape da.. Pasni nk try sendayu tnggi lak.. Kot2 muke ley jd cam megan fox ke ye dak? Ekekeke..

Neway u look so natural n beautifull.. Jeles mak..

P/S: Krm slm fmly yg baca novel sy.. Mekaseh bnyk2.. Tharula sy cani nangis nangis..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

tak mekap pun..tetap cantik juga..^^

y i e n said...

@nuyui a.k.a miss YUI yg foundation ni RM40 dear, tapi bole tahan almost 2bln jugaq kalau tiap2 ari pakai

Unknown said...

apik lagi la tak reti benda2 gini..hehe

♥ Nana BamBam ♥ said...

ST punya foundation mahal ke?

y i e n said...

@~Nana BamBam~ RM40 dear

A m m i said...

ko dah xyah nak mekap kat hidung, blusher sume... dah cantik dah...

Anonymous said...

sat..sat..awat tggi sgt hidung? pinjam sat boleh? hehehehhe..

~Beb~ said...

Erk! Awk mmg dah ctk kot. Mate xyah letak pape tp ctk je mcm make up..

Just Mini Love said...

ieyza pun pkai bedak tu la.. ;)

En. Kronik said...

nak komen bole??

Cik Mentega said...

ok! akak x pyh bntuk kn kning pun...kening akak tu da cntk...
hehehe...

matahatycikmentega.blogspot.com

 

Copyright © p i n k v e l v e t. Designed by Whitey Mommy