December 5, 2011

Kisah Sorang Blackberry User

as for blackberry user ... when we used to get funny bbm message, usually we'll broadcast/forward tat message again to others in our contact list



makanyer baru² ni ... aku pon forward lah satu funny bbm message ni ...

jenis² hon
1 kali hon pendek - pemandu nak cakap "hai"
2 kali hon pendek - pemandu nak cakap "terima kasih" or "jumpa lagi"
3 kali hon pendek - pemandu nak suruh kenderaan kat depan die cepat sikit (biasanya kat traffic light time dah hijau tapi tak reti² nak jalan)
1 kali hon panjang - pemandu kasi amaran bahawa die memandu secara merbahaya
2 kali hon panjang - pemandu marah "hoiii, takde otak ke"
4 kali or lebih hon pendek - "tilam! tilam! tilam lama tukar baru"

lepas aku forward je message tu kan ... ade pulak sorang ni yg sound aku cakap jgn send message mcm tu dah kat die ... fine! mmg sentap ok :(

terus aku tanye semua bebudak dlm contact list bbm ...

"if anyone yg terasa annoying dgn funny broadcast msg tat i always send, plz let me know ... i thought it just for fun, tak sangka ade org tak suke pulak, haish!"

haaa~ gitu! 
 
alhamdulillah~ respon yg aku dpt semuanyer positif ... takde pulak org yg tak suke message funny mcm tu sebab bukannyer ade unsur lucah or chain message pon kan?

hurm! maybe org tu tak suke sebab die dah takde sense of humor kot? or maybe jugaq die poyo, pakai bb utk formal usage je, hikhik~~

makanyer terus aku remove org tu drpd contact list aku ... sape suruh buat aku sentap kan? hahaha!
 
~~ thanks 4 reading tis \(^_^)/

8 Criticism:

nuyui a.k.a miss YUI said...

haha,dia bese watlah tu..

xguna bb negh3..

safurara said...

loh tu pon nk sentap.apa yg dye sentapkan.xpaham tol.

ibu wawa said...

Agak-agaknya ayat yang mana buat dia sentap ye?

Cik Iqaa said...

HAHA. itu olang sgt nerd wooo ;D

En. Kronik said...

soh dia pakai pablik pon. x payah semak2kan pala nya..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Apa yg dia nak sentap tu..
tak leh dibawa bergurau org macam tu..
Yg 4kali hon tu hari2 ada kat area rumah ktorg..kalau ada hon tu tau dah Qis..ikut gak dia jerit..hehe..^^

Anonymous said...

bgus..removed jek..hehe

Liyana Zahim said...

hahahha.. ckp kat die kalo nk siyes bacelah buku sejarah.. adoyaiii...

 

Copyright © p i n k v e l v e t. Designed by Whitey Mommy