October 15, 2011

Penyakit Ape Lah Pulak Ni ??? Adoiii~~

dua tiga hari lepas kan ... asal aku nak nganga mulut je sakit kemain ... nak makan pon punyelah azab

sakitnyer antara telinga belah kanan sampai dagu ... jenuh dok pikir sakit ape lah pulak kali ni kan *sobs sobs*

arini bangun pagi nak gi keje (ye! budak rajin ni hari sabtu pon keje jugaq, cisss.....!) ... rase mcm sakit melampau pulak ... mcm bengkak pon ade ... terus msg bos ckp arini mc, huhu!

makanyer ... aku pon pegi lah jumpe doctor ... tup² doctor ckp aku kene mumps a.k.a beguk a.k.a bengkak cantik

#pic source
owh no! uwaaaa~~~

doctor ade kasi ubat tahan sakit ... nenek aku pulak ade kasi petua ... sapu nila + cuka kat tmpt mumps tu n kene pakai rantai emas, hahaha!

sounds weird ... tapi nak cepat baik punye pasal ... aku pon ikotkan je lah =p

abeh tangan aku biru ... dah kalau tangan pon camni, bole bayangkan muka aku camne? hahaha~


aku tanye mak aku ...
"nape pgl bengkak cantik padehal buruk gile"

mak aku ckp ...
"ish! mane bole ckp camtu kat dia ... sbb tu sume org pgl bengkak cantik"

hahaha! mcm²

i just hope tat tis mumps will go away n there's no more disease after tis ... atleast for tis coming 14 days *wink wink*

~~ thanks 4 reading tis \(^_^)/

21 Criticism:

Cik Nurul said...

eheemmm... dugaan sebelum hari bahagia... moga cepat sehat oke.. =)

✿ pink velvet ✿ said...

@Cik Nurul thanks dear =_=

bobiedanbad said...

dulu pun pernah kena, mak letak nila habis biru pipi hehe

NURUL ASHIKIN said...

SABOJALAH

LiLy @ MumMyQiStInA said...

a'ah..mmg ni lah petua dia..kena letak nila..
Moga cepat sembuh ye.. ^_^

Syieda_Joy™ said...

kene puji die nti die baek la tu...sbb tu nama bengkak 'cantek' ^_^ sabar tau

ShahzCudin said...

hoho..dah mcm minum nila da...semoga cepat sembuh..Amiin..

ASMAH HARUN said...

hahaha petua nenek kamu sama lah...cuma yang kena pakai rantai emas tu takde lah pulak :)

yusuflaili said...

Salam;
tak apa sabar dlm seminggu surutlah bengkak tu..beul kata nenek tu memang itu pertuanya..

Shawn Razaleigh said...

oh betullah tu pakai nila

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpernah alami lg..hehe..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

moga cepat sembuh =)

Ain Zulaikha said...

betul tu benguk... memang petua orang kena letak nila tapi rantai emas tak sure hehehe semoga cepat sembuh :)

zOeY zAu YaH said...

takpe kang elok la tu hihi

apik pehe said...

semoga sembuh cepat yer..ciannyer

pandangkedepan said...

first time dgr bengkak cantik...benda biru tu pnah tgk...:P

NuR 'aQiLaH said...

beguk = bengkak cantek.

ada yg ckp bengkak beruk..kehkeh

Liyana Zahim said...

Bengkak cantik? Nape sy spti kali ptama mdengarnye? Huhuhu.. Neway get well soon.. Lg bnyk nila lg cpt baik kot.. Gegegege..

Pretty Ryna said...

lahai sian.....insyaAllah..minum air banyak..semoga cepat sembuh :)

Hawa Ahmady said...

alala..kesiannya..kita doakan semoga cepat baik..:)

Azhafizah[フィザ] said...

zaman beguk ni mase skolah dulu2 femes la..skang macam dah jrg je dgr..btw,get well soon ya

 

Copyright © p!nk veLvet. Designed by Whitey Mommy