July 10, 2015

Kesan Sampingan Pemakaian IUCD

Assalamualaikum readers

Kat entry lepas [LINK] , aku ada story yg aku ambik kaedah IUCD utk family planning . So, harini dah 7 bulan aku bersama²  IUCD ni , hikhik ~


Lepas aku pasang IUCD ni haritu a.k.a lepas beranak , baru 2 kali aku datang period

Bila dah datang period ni barulah nampak kesan sampingannya lepas pakai IUCD ni ...

  • Tempoh period panjang (max 13 hari) *nangis bucu katil time bulan puasa*
  • Sengugut time first nak datang period
  • Muka naik jerawat *pfftttt*
  • Sakit kepala + sakit pinggang *sakit² manja je*

Setakat ni itu je lah kesan sampingannya kat aku . Diulangi , kat AKU ye ! Lain individu , lain kesannya

Bab berat naik ke tak , ada ganggu hubungan "bersama" ke tak , jawapannya memang TAK ye !

Thanks & Best Regards ,

4 Criticism:

Jenny Lilly said...

Saya pun guna IUCD juga sis. setahun dah guna. tapi sy guna lepas baby masuk 3 tahun. sebelum tu guna kaedah pil. kesan kat saya juga berbeza, kalau ambik pil dulu, period tak tentu masa, kadang2 jarak 3 minggu, kadang2 4 minggu, kdg2 6 minggu. tapi sekarang dah kembali normal cam period zaman anak dara dulu. aliran period pula pula pertama je agak banyak, lepas tu kembali normal.. senggugut pula dah tak ada..hehe..

Farrah MF said...

Ohhh, ada kesan pada hormon badan juga ye.

Farrah MF said...

Ohhh, ada kesan pada hormon badan juga ye.

zuhdi sanusi said...

uishhhhh., bnda tu duk kt dlm tu ker., mnyeramkan.,

 

Copyright © p i n k v e l v e t. Designed by Whitey Mommy