September 17, 2014

Minggu Yang Sangat Hethic

Assalamualaikum readers  

Phewww~ Last week memang minggu yg sangat hethic bagi aku . Rase nak nangis kalau kenangkan balik , huhu =b

ISNIN , 08/09/2014
Sakit kepala teramat sangat drpd pukul 4.30 pagi siap pakej muntah² . Langsung tak bole bukak mata . Nazeef Muslim pon ayahnyer yg siapkan 100% n hantar pegi taska . Malam tu barulah lega sikit kepala ni

SELASA , 09/09/2014
Bangun pagi tengok badan Nazeef dedor sikit . Kasi ubat n continue hantar dia pegi taska n kitorg pegi kerja . Petang tu dalam pukul 6.30 macam tu , Nazeef start muntah² non-stop , makan tak bole , minum susu pon keluar balik . Terus badan dia lembik semacam n panas . Lepas maghrib terus kitorg rushing pegi emergency . Doktor cakap badan dia ok lagi , belum dehydrate . Doktor tanya nak kasi dia masuk wad tak ? Haruslah TAK jawapannyer . So doktor kasi air garam je . Alhamdulillah ~ balik tu terus cergas si kecik tu =)

RABU , 10/09/2014
Kitorg laki bini amek cuti sebab nak jaga Nazeef . Pon aku ade appointment checkup that day . Pastu check terus sakit kepala aku ni . Rupe²nyer power spec kene tambah . Terus pegi buat spec that day jugaq

KHAMIS , 11/09/2014
Aku masih amek cuti sebab nak jaga Nazeef . Hubby kerja tapi halfday je lah . Lunch tu aku masak sendiri kat rumah . Tup² masa tengah makan dengan hubby , aku rasa lain macam , terus uwekkk ! Pastu memang non-stop aku muntah , sampai tahap minum air masak pon keluar balik . Memang lembik selembik lembiknya badan aku . Terus hubby bawak pegi hospital n as expected ..... WARDED !

JUMAAT , 12/09/2014
Supposed dah bole discharge . Tapi disebabkan aku still muntah pagi tu n ditambah pulak dengan air kencing ade kandungan protein sikit , doktor terpaksa tahan lagi sebab takut symptom SAWAN MENGANDUNG a.k.a ECLAMPSIA . Paling sedih bila doktor cakap kalau betul eclampsia , dorang terpaksa push baby suruh keluar . Masalahnya , baby belom cukup matang sebab baru 31 weeks . Doktor pon dah siap² cucuk 2 kali (selang 12 jam) untuk matangkan paru² baby which is tersangatlah sakit ! Serious SAKIT GILA weh !

SABTU , 13/09/2014
Muntah dah takde . Tapi still kene tahan sebab kandungan protein dalam air kencing still ade , huhu ~

AHAD , 14/09/2014
Alhamdulillah ~ Alhamdulillah ~ Alhamdulillah ~ dah bole discharge . Syukur sesangat sebab Allah masih pelihara kandunganku ni , Amin Ya Rabbal Alamin ~

Thanks kat semua yg sudi mendoakan aku n baby . Hanya Allah yg mampu balas jasa baik korang 

.........................................................



Business #CCO n #TCS continue macam biasa ye . Sape nak tanya pape / order bole terus whatsapp/sms kite kat nombor 016-4405150 ye ;-)


Thanks & Best Regards ,

6 Criticism:

MOMMYLIN said...

aduh... seksanya.. dah 31 week pun muntah2...
entry terkini...progress diet

Chekgu Azrine said...

Alahai sis..take care..semoga dipermudahkan urusan ye

Farah Deeb said...

kUNJUNG BALIK :) Jemput Singgah: 50% MERDEKA!

Ibu Fahim said...

Semoga segera sembuh, ya...
Semoga dikurniakan kekuatan dan ketabahan, dik...;-)

Unknown said...

Semoga baby dan mama sihat dan kuat dan proses bersalin nnt berjalan lancar.. take care :-)

RynaHakimi said...

Semoga cepat sembuh dear. Saya pun pernah kena cucuk matangkan paru2 bayi tu.. Tapi sebab doc dah cakap "suntikan ni sakit sikit tau".. Tu yang bersiap sedia awal2..hahaha..

Saya doakan segala urusan bersalin nanti dipermudahkan. AMiin :)

 

Copyright © p i n k v e l v e t. Designed by Whitey Mommy