August 28, 2017

Pengalaman Bersalin Anak Ketiga

Assalamualaikum readers

Post kali ni aku nak share pasal pengalaman aku bersalin anak ketiga haritu

Sambil nak taip ni pon sebak sebenarnya . Sebak bukan sebab ape , sebab mengenangkan betapa mudahnya proses bersalin anak ketiga ni haritu

Syukur Ya Allah , syukur Alhamdulillah 

22/06/2017

3:30 am - masa tido tu sakit macam org tahan kencing sangat² . pegi kencing , pastu tido balik

4:30 am - lagi sekali sakit macam nak terkencing sangat² dah . pegi kencing , pastu baring² kat sofa hall sebab mengenangkan japgi pukul 5 dah kene siapkan sahur

4:40 am - rasa tak sedap hati dalam dok tidur² ayam tu . terus gerak husband bagitau kot² ni sakit nak bersalin dah kot

5:00 am - teman husband sahur sambil luahkan rasa tak puas hati sebab baby nak keluar dah and aku terpaksa tinggal puasa 3 hari and tak sempat nak raya , haha..!

6:00 am - dah start sakit manja² . call mak aku bagitau dgn yakinnya yg japgi dalam pukul 10 gitu baru nak pegi hospital . siap pesan petang nanti tolong ambik nazeef and iman kat nursery

6.30 am - sakit sangat² sampai terpaksa nangis depan anak² setiap kali contraction datang . nazeef siap bacakan Al-Fatihah and cakap "baby nak mai dah kan" . Allah , sebak sangat bila teringat balik betapa big boy sangat dah anak aku sorang tu

7:00 am - husband suruh aku siap² nak terus pegi hospital sbb dia tengok aku sakit teruk sangat dah . sambil tu dia siapkan barang ape² yg patot and kemas beg anak² nak hantar pegi nursery and then kitorg terus shoot pegi hospital

7:20 am - sampai hospital . sementara husband cari parking , aku turun dulu tunggu kat ruangan menunggu . sekali contraction datang pulak , jenuh berkerut² muka aku . kebetulan pulak ade doktor kat situ , so dia terus ajak cek bukaan . dalam hati dok ingat ini mesti 2 cm ni . sekali nahhhh 7 cm . terus tolak masuk LR

7:50 am - dalam ayahnya dok tengah sibuk daftar tu , tup² tak dan² budak tu dah selamat dah pon tengok dunia , Alhamdulillah~

Meet my lil princess a.k.a 3rd baby , Izz Iman Kaisa 


Lahir² je terus isap jari n mulut chap chap chap . Bulan puasalah katakan 


Anak aku lahir memang pesen haluih² . Yg ketiga ni yg paling haluih , 2.8kg je . Tapi checkup sebulan haritu dah naik sampai 4kg , haha..!

Alhamdulillah , semoga membesar dengan sihat sayang 

Syukur sebab doa aku sepanjang pregnant dimakbulkan . Doa nak dipendekkan waktu sakit bersalin , doa nak sampai² hospital je bole terus bersalin tak payah nak masuk² wad lagidah , doa nak susu badan meriah , doa nak baby sihat sempurna .

Alhamdulillah~ Alhamdulillah~ Alhamdulillah~

Jahit pon sikit sangat kalini , so senang sangat nak jaga since aku berpantang kat rumah sendiri

By the way , masa lahirkan dia haritu tali pusatnya tu ade simpul mati tau kat tengah² . Doktor and nurse siap mintak izin nak ambik gambar tali pusat tu sebab nak study ke ape ntah . Aku pon sempat tengok sepintas lalu je 

Thanks & Best Regards ,

2 Criticism:

I am LZ said...

Tahniah yien..
Alhamdulillah dipermudahkan..

Jepun Mari said...

tahniah.. eee geramnya pipi dia... molat mcm pau. klu ada depan mata dah lama gomol2..

 

Copyright © p i n k v e l v e t. Designed by Whitey Mommy